Bakanlık apar topar yayından kaldırdı! Gezegenlerden sinyal alındığı açıklanmıştı

Çin Bilim ve Teknoloji Bakanlığı, sahibi oldukları dünyanın en büyük radyo teleskobu “Sky Eye”in başka gezegenlerdeki mümkün uygarlıkların elektromanyetik sinyallerini tespit ettiğini duyurdu. 

Bakanlığın gazetesinde yayımlanan rapora nazaran, Çin’in güneybatısındaki Guizhou eyaletinde bulunan Sky Eye, öbür gezegenlerdeki mümkün uygarlıkların elektromanyetik sinyallerini belirledi.

Raporda, “Dünya dışından muhtemel teknolojik izler ve dünya dışı uygarlıklara dair birkaç olay var” sözü yer aldı.

“İLK KERE KARŞILAŞTIK”

Milliyet’te yer alan habere nazaran, Pekin Olağan Üniversitesi, Çin Bilimler Akademisi Ulusal Astronomik Gözlemevi ve Kaliforniya Üniversitesi tarafından ortaklaşa kurulan dünya dışı medeniyet araştırma grubunun baş bilimcisi Zhang Tonjie

Raporda Zhang, araştırmacıların bu yılın başlarında “öte gezegen hedefleri” ile irtibatlı bir sinyalle birlikte iki küme kuşkulu sinyal tespit ettiğini belirtti. Zhang, kelam konusu sinyallerin bir çeşit radyo paraziti olma mümkünlüğünün da bulunduğunu tabir etti. Lakin, TIME mecmuası, haber ülkenin tanınan toplumsal ağ sitesi Weibo’da ve öbür medya kuruluşlarında yayılınca raporun gazetenin internet sitesinden kaldırıldığını argüman etti.